onsdag 10 december 2008

Utmaning

Tösen hade en riktigt seg morgon idag, kanske inte så konstigt med tanke på att hon var uppe och rantade runt under sena kvällen igår.
Så min första utmaning var att få henne att vakna och kliva upp och efter ett visst antal tillsägningar och tjat från min sida, klev hon upp efter mycket om och men.

När uppstigningen var avklarade kom nästa problematiska moment, kläder.
Hon har berg av kläder men ändå har hon inga, och det är ju alltid mitt fel att hon inte hittar just det plagget som hon absolut måste ha, att just det är borta eller råkar ligga i smutskorgen.
Och om det råkar ligga i smutskorgen då är det ju verkligen mitt fel, trots att jag tycker att jag inte gör annat än tvättar hennes kläder.
Och jag förstår inte hur de hamnar i korgen, ibland ser jag aldrig att hon har haft dem påsig men likt förbannat ligger de där.
Efter att ha gått igenom alla klädhögar fann hon ändå nåt som dög för dagen, yippie dagen räddad.

Precis när hon nästan var påväg ut genom dörren "Diademet, var är det?"
Jag minns tydligt och väl, att jag igår plockade upp det från golvet och la det på bordet. Låg det fortfarande där jag la det? Nej.
Jag kan säga att det blev tvärnit på tösen, hon skulle minsan inte gå till skolan om hon inte hade diademet och självklart var det ju jag som hade haft bort det, för hon hade då minsan inte tagit det från bordet.
Efter ett visst letande och skrikande från hennes sida så fann vi det, vid datorn, på hennes rum.

Så till skolan kom hon även denna dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar