lördag 27 december 2008

Bjudning

Idag har jag haft en minimal liten bjudning, var en vän till mig som jag hade bjudit hem på lite mat. Jag gjorde en kycklinggryta med färsk bandpasta, har igentligen ett recept på en väldigt god kycklinggryta men det receptet har jag lyckats slarva bort.
Så den här gången gjorde jag det enkelt efter eget huvud och gott blev det.
Stekte på strimlad kyckling, la det i en gryta. Stekte sedan bacon i små bitar som lades över till grytan efter att det hade fått runnit av lite grann. Hällde i ett par dl rött vin, nån dl köttbuljong. Krossad tomat hade jag också i, sedan hade jag färska champinjoner som jag skivade och stekte innan jag la dem i grytan. Sedan var det ju även lite salt och svart peppar förstås. Sedan fick det ligga och puttra under lock i ca 45 minuter.

Jag bjöd inte på någon riktig efterrätt, hade bara kladdkaka till kaffet sedan. Men med den hade jag då fuskat helt och hållit med, den var köpt på ICA "Frödinges kladdkaka". Det är nog den enda färdig köpta kakan som är god.
Men annars så är jag en jäkel på kladdkaka, fråga min syster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar