tisdag 23 december 2008

Ställa in julen

Det var fasligt vad det har ramlat in folk på min blogg, det är ju kul att det gör det och jag antar att det är min systers förtjänst....kanske är det en tidig julklapp!?

Just idag och precis nu skulle jag vilja ställa in allt som har med julen att göra. Jag orkar inte med det här nå mer, det går inte nå bra med min planering eller också har jag aldrig haft nogon plan.
Skinkan jag köpte håromdagen, som jag tänkte griljera igår kväll när jag kom hem från jobbet vid 21.30, den var inte klar, så då blev det inget med den.
Granen som jag har haft stående på altanen sedan i fredags, den tog jag in i lördags.
Jag tyckte när jag hämtade den att den var stor, men när jag väl hade fått bort nätet som satt runt den, då bidde den stor. Den är över 2 meter hög och den är nästan lika bred som den är hög, den tar upp en väldigt stor plats i mitt lilla rum. När man ska passera den, då gäller det att dra in magen.
Men det är en sjujäkla fin gran, eller rättare sagt var fin, nu tycker jag istället för att granen är barrig, så har jag fått en rya matta av barr.
så nån riktig gran, det blir det då aldrig!

3 kommentarer:

  1. Ja..den granen värkar vara lite för stor för ditt lilla vardagsrum hehehe..
    //Anna-Carin

    SvaraRadera
  2. hej
    kikar in från din syster =)
    jag själv är lite anti mot julen...men för barnens skull måste jag anstränga mej....
    jag har en plastgran jag, så inga bekymmer med barrning här.

    god jul

    tallrotsmarie.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Du får göra som jag, ta några kvistar och ha i en urna *L*
    Tack för Ditt besök trevligt.
    Önskar även Dig en fortsatt trevlig julhelg/L
    virrepannans

    SvaraRadera