torsdag 25 december 2008

Julafton över

Ja ha ja, då var julafton avklarad. Det gick som smort, både på jobbet och påhälsningen hos mina föräldrar, vilket är tradition. Varje julafton ska man dit, käka sill och skinka och allt vad det är, framförallt mammas goda jansson.
Det var första julen som vi inte skulle ha några julklappar till oss vuxna, men nu blev det ju så att det var någon, det vill säga min syster, som ändå hade införskaffat sig lite paket som hon gav bort. Hon hade visst varit snabb med att ordna klapparna, så när det blev bestämt att det inte skulle vara några, då var det redan shoppat och klart från hennes sida. Jag fick en film "Vad kvinnor vill ha", en jäkla rolig film, och en uppsättning jul gardiner. Får väl se hur jag löser det till nästa år, med tanke på att jag har två fönster :)
Till den goda maten drack jag både starköl och snaps, brukar inte vara nå förtjust i snaps, men det var en sort där i den lilla lådan som faktiskt vad god, den doftade och smakade lite lakrits. Jag har för mig att den hette "Norrlands akvavit"
Syrrans pojkar fick båda lite doftmedel, den yngre fick även underkläder medan den äldre fick kastruller och en stekpanna. Då när han fick det så visade han sig glad, men enligt min syster så skulle han inte vara det när han väl var hemma.
Hur det blev med det, har jag inget hört ännu.

Väl hemma igen, så öppnade jag och tösen våra paket. Hon hade köpt flera klappar till mig, trodde jag ju aldrig, men hon hade varit ut och shoppat under dagen medan jag jobbade. Jag fick en hårblås, som jag redan har en av, så jag börjar fundera om hon antingen har haft sönder den eller glömt den hos någon, Fick även ett skraplottpaket, det blev vinst på en lott, 10 kr :) En kaffebryggare, en söt liten rackare fick jag oxå, så nu är det slut med snabbkaffe för min del :)

Tösen fick filmer, örhängen, smink, lampa och lite annat, + ett singstar och ett dansspel. singstar och dansspelet blev väldigt uppskattat :)

1 kommentar:

  1. Hej! Sonen ska sälja kastrull settet till mig för 150 kr hehehe..// Anna-Carin

    SvaraRadera