fredag 19 december 2008

En riktig gran

Redan när vi flyttade in i radhuset i september frågade tösen mig om vi ändå inte kunde ha en riktig gran inne i år under julen. Men jag är ju lite små snål och gniden i mellanåt, så det där tyckte jag lät kostsamt, dessutom när vi har haft en "fin" plastgran i flera år.
Men för en tid sedan fick jag ett vykort från mäklaren, som hade hand om försäljningen av radhuset som vi köpte, dom ville skänka mig en gran till vårat nya boende.
En gratis gran nobbar man ju inte, ivarjefall inte jag :)
Granen skulle ivarjefall hämtas idag mellan 12 - 16, självklart började jag jobba 13 idag, kände mig en aning jäktad långt före utsatt tid eftersom att jag ingen bil har.
Promenaden dit var ju inga problem, då var det ju bara jag. Men hem, det var då fan vad granen var tung,
Jag hade inte burit den allt för långt innan jag helt sonika gav upp och ringde mamma som kom och hämtade både mig och granen. Och tur var väl det, hade väl annars slutat med att jag hade släpat granen efter mig, då hade den ju varit jäkligt grann innan jag ens hade hunnit halvvägs hem, inte ett barr hade den haft kvar.

1 kommentar:

  1. Hade du ingen pulka att ra den på då ?
    Det har funkat även om vi saknar snö.Något att tänka på nästa år.
    Hej svejs // Anna-Carin

    SvaraRadera