torsdag 29 januari 2009

Överstökat

D kom iväg till skolan även idag, trots att det tog emot och visserligen så kom hon väl inte heller precis i tid men jag tycker att det var bra ändå.
Om det hade varit förra terminen då vet jag att hon inte hade gått alls, för så var det då, kände hon inte för att gå då gav hon tusan i det och struntade i konsikvenserna. Och konsikvenserna av det handlandet har ju nu hunnit ikapp henne, dels att hon inte blev godkänd i flertal ämnen, vilket var alla utom 3, och nu då med dessa möten med både skola och soc.

Mötet vi var på idag, hos soc, det gick bra. Det var mest D som fick säga sitt om hur hennes skol situation har varit och hur den ser ut i dagsläget, om hur hon tänker framöver. Hon undrade även om hur det var på hemmaplan och dyligt.
Men det blev så att soc "damen" ansåg efter att vi suttit där och pratat i drygt 1 timme att vi inte behövde ha något mer med soc att göra.
Därimot så rekommenderade hon mig att ta kontakt med "Familjecenter" för att få hjälp och råd i att "sätta ner foten" och få D att inse att hon inte kan bestämma och köra över mig så mycket som hon kan göra idag.
Jag tycker att det låter som en bra sak att göra, men det är jag ensam om, D sa direkt att det var då inget som hon tänkte vara med på, så vi får väl se vad som händer och sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar