tisdag 27 januari 2009

Gårdagen

Igår var mor och far hit och grattade tösen, hon fick pengar av dem. Pengar är alltid bra då kan hon köpa vad hon vill, eller också spara :) Men nu är spara inte hennes starka sida, hon är väldigt duktig på att bränna stålar och många gånger blir det bara på strunt, får väl se vad hon gör med dessa pengar.

Senare framåt kvällen, vid 19, då började det rassla in ungdomar. Var tur att jag hade varit och hört mig för om lokalen var ledig och att det var oki för oss att använda den. Då jag gick för att fråga så trodde jag nästan att hon som har hand om utlåningen skulle säga ifrån. Förra gången D och några kompisar var där, då gick ju soffan sönder.
Den här gången då var allting helt när det var klart med både paketöppning och fika.
Men jag kände mig väldigt dum och taskig mot en tös som kom, det visade sig att hon var gluten allergisk, inte hade väl jag något att bjuda henne på. Hon hade visserligen med sig egna små rån, men hur kul är det att tugga på när andra sitter bredvid och käkar både bullar och annat gott.

Det är svårt med alla dessa olika födoallergier som finns nu för tiden, har inget minne av att det "fanns" när en annan växte upp, den enda allergi jag hörde talas om då var mot typ katt och hund.
Undra vad all denna födoallergi beror på igentligen?!

1 kommentar:

  1. Hej! tror att alergierna har funnits i alla tider,ingen viste vad det var då.Det forskas mer nu än för 20 år sedan,vilket är himla bra.

    SvaraRadera