torsdag 1 januari 2009

God fortsättning

Jaha då var man inne på den första dagen på det nya året. Det börjar i varjefall med en fin dag, solen skiner och det ligger runt -7.

Nyårsafton blev inte riktigt som jag trodde att den skulle bli, trodde att jag skulle sitta hemma själv och bara vänta på att D (tösen) skulle komma hem släntrandes. Men nu blev det inte så, jag blev bort bjuden till några vänner. Visserligen kom jag bra mycket senare eftersom att jag jobbade till 21.30 igår, men ni vet väl vad man säger om fint folk!? :)
Men det var trevligt, vi pratade, skrattade och fnissade allt eftersom det våta slank ner i den torra strupen. Men det gick lugnt till, blev inte så mycket cider för mig, 3 st i olika smaker, Mandarin/chili, den var god, sen var det nån med ananas, den var inte någon höjdare och den tredje kommer jag inte ihåg, men god var den. Om jag ser den så kommer jag att känna igen den.

Skickade "Gott nytt år" SMS till C vid tolv, har fortfarande inte fått något tillbaka. Jag försökte ringa flera gånger men det bara tutade upptaget, jag gav upp vid 01.42. Tänkte först att det berodde på att det var nyårafton och mycket mobiltrafik i luften, men när det inte var några problem att ringa D, så börjar jag fundera om han har ställt om telefonen så det skulle tuta upptaget. Allt för att ingen, tex jag, inte skulle kunna lämna meddelande på mobilsvar.

Men jag vill avsluta med att önska alla ett GOTT NYTT ÅR och EN GOD FORTSÄTTNING!

1 kommentar:

  1. Hej Helena! vi försökte också ringa C men det gick inte.Jag hoppas han hört av sig nu till dig // Anna-Carin

    SvaraRadera