torsdag 8 januari 2009

Horn på jobbet

Vilken eftermiddag / kväll det har varit på jobbet. Det kom två stycken nya som skulle läggas in på eftermiddagen. Den ena, en man, honom var det väl inga större bekymmer med förutom att han var adepös men han verkade ta saker och ting med ro. Värre var det med damen, sköterskan som rapporterade över henne när hon skulle komma hade uttryckt sig "Jag rapporterar över henne gladeligen". När tanten hade varit hos oss i mindre än 1 timme förstod vi vad hon menade. Den tanten var så negativ och hon hittade fel och brister på allt och lite till, det var ingenting som var bra och när man rättade till det som var fel och gjorde det bra, så fann hon hela tiden något annat som inte var bra med det man hade fixat. Jag är inte den som brukar få horn på jobbet, men idag fick jag det och jag är då riktigt glad över att jag är ledig i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar