tisdag 13 januari 2009

Hål både här och där

Tösen ringde nyss. Och vad ville hon?! Hon ville fråga om hon kunde få ta hål i tungan, mitt svar blev NEJ. Oj vad hon blev förvånad, och än mer förvånad när jag sa till henne att hon skulle få vänta tills hon blev 18 år.
Hon godtog inte något av vad jag sa angående hål i tungan, för enligt henne så var det så att om någon annan av hennes kompisar fick göra det, då skulle även hon få göra det. Mitt svar förblev det samma, NEJ!
Att hon ska ta hål i antingen tunga eller läpp har varit på tapeten tidigare, och ändå blir hon lika förvånad varjegång hon frågar och hon får samma svar från mig och jag talar om för henne att hon får vackert lov vänta till hon är 18 år. Vad tror hon, att mamma ska mjukna och ge med sig för att slippa tjatet?!
Då kan jag tala om att det går hon bet på, visst kan jag ge mig i vissa avseende för "fridens" skull, men inte när det gäller att göra håligheter där det inga ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar