måndag 26 januari 2009

En stor dag

Den stora dagen har kommit nu, då min lilla fjortis till dotter blir 15 år. Vad kallas de små liven då?!

Slutade lite tidigare idag så jag var hemma redan strax efter 14.00, är ju lite grann att stöka med så här inför att mormor och morfar ska komma och gratta. Sedan vet jag inte om det kommer att dyka upp några kompisar till D heller, hon har varit lite luddig med den infon.
Jag har i varjefall nyss tagit ut en choklad/banan kaka ur ugnen, så nu doftar det riktigt gott här hemma. Man kanske skulle byta bakning mot städning för det är nästan så att nybaknings doft slår nystädnings doften.

Jag tänkte ge D hennes present i morse, det var min plan, men den sumpades redan strax efter midnatt. Då kom hon upprusandes och skulle ha sin present för nu var det hennes dag. Eftersom att jag hade gömt undan den, så blev det till att leka "fågel, fisk eller mitt i mellan". Det var nog sista gången för den leken.
I present fick hon en ny digitalkamera med över 10 MP, precis vad hon hade önskat sig. Men nöjd blev hon ändå inte, hon ville ha mer presenter, och jag var ju så snål som bara gav henne en digitalkamera.
Ibland är hon inget annat än ett otacksamt tonårsglin.

1 kommentar:

  1. Hej i natten, slank in på ett bananskal...oj vad det gick!! Ler åt din profil. Lever med en tickande hormonbomb - är det dottern tros?!
    Ja de var en liten otacksamming som inte var nöjd med en fin digitalkamera..hummm. De växer till sig, jag vet för jag var inte så god att tas med när jag var i den åldern. Tack o lov blev mina pojkar mycket goare än vad jag själv någonsin varit i uppväxaråldern. Tur man växte till sig o blev tacksam för allt...

    God natt.

    Anki N

    SvaraRadera