tisdag 27 januari 2009

Möten

Idag är det dags för möte på skolan, tillsammans med mentor, skolsköterska,specialpedagog, kurator och rektorn.
Får väl se och höra vad de har att komma med, D har ivarjefall skött skolan väldigt bra nu i början av den här terminen, inte en enda frånvaro och endast en sen ankomst på 5 minuter.
Jag är inte orolig inför det här mötet, vad som därimot oroar mig är att rektorn har gjort en SOC anmälan, så på torsdag ska vi till Ungdomsenheten och träffa en socialsekreterare. Vad det bär med sig har jag inte någon som helst aning om.
Vad som förvånar mig mest, är hur rektorn kan göra en sådan anmälan innan skolan har gjort sitt, innan vi ens har haft det här mötet som vi ska ha idag.
Jag har försökt kommit i kontakt med rektorn sedan jag fick det där brevet från soc, men inte har jag lyckats med det, han har aldrig varit tillgänglig och mentorn som D har, kunde inte svara på vad det innebär med en sådan anmälan.
Så just nu känns det som att jag har en stämpel på mig som "Olämplig förälder/vårdnadshavare"
Och kanske det är så, för att jag inte har lyckats övertygat och få iväg tösen till skolan när hon har vägrat, men det kanske är så att jag skulle ha tagit till våld för att få iväg henne och dragit och släpat henne till skolan dessa gånger!?

2 kommentarer:

  1. De där känns ju lite som att gå bakom ryggen av rektorn, nog brukar de väl skrika till om något inte är som de tycker att det borde vara?!
    Förstår du är en aning orolig - de hade jag också varit. Hoppas det gick bra nu idag!!

    Anki N

    SvaraRadera
  2. Hej! jobbigt värre..jag skulle kräkas.säkert inget att vara orolig över.Vi har haft våra turer vi med,men inte mned soc utan Barn psyk.
    när vi då har suttit där kan de inte förstå vad vi har där att göra då det finns barn som faktiskt behöver barnpsyk bättre.

    SvaraRadera