måndag 2 mars 2009

Demo

Ringde en människa igår kväll och frågade om jag var intresserad av att få antingen en matta, soffa eller en säng rengjord gratis och att det var H, min svåger, som hade fått det här gjort och blivit väldigt nöjd med resultatet, så därför hade han uppgett mitt namn så att även jag skulle få den här möjligheten.
Och eftersom att det var H som hade gjort detta så tänkte jag att då är det säkert väldans bra, så jag tackade ja till en rengöring av en säng och det skulle ta mellan 1 och 1½ timme.
Idag på förmiddagen kom en liten yngling som skulle utföra jobbet. Visst skulle jag få sängen rengjord men först måste han visa deras fiffiga mackapär som passade till att göra rent allt och lite till, för om inte han fick visa mig allt detta då skulle inte han få någon lön. Och jag tyckte ju faktiskt lite synd om den här pojkspolingen, så han lära väl få visa den då, men jag sa till honom att köpa något det skulle jag då inte göra.
Den fiffigade prylen, som såg ut som R2-D2 från Starwars, både dammsög och torkade golv, tvättade mattor, möbler och fönster och extra plus var att den även gjorde rent i luften.
Köpte jag någon, nej det gjorde jag verkligen inte, den fyndiga saken hade bara ett pris på över 35 ooo kr och då var det bara bas utbudet, vilket innebar en dammsugare.

1 kommentar:

  1. Det där var ju ett bra drag. En sån maskin skulle man kanske ha - om man hade pengar i flöde vill säga. Vilka grejer det finns endå.
    Var länge sedan jag tittade in nu så jag fick läsa mycket. Angående Stieg Larsson så fick jag tre böcker med honom av ungarna i julas.
    Flickan som lekte med elden, Luftslottet som sprängdes och så då den du såg film av Män som hatar kvinnor. Jag har inte läst dem ännu, måste ta mig i kragen o göra det.
    Hur går det för din tickande hormonbomb då, bra hoppas jag.
    Jag har en liten gissningstävling hos mig, titta gärna in o var med, så blir jag glad.

    Kramiz Anki N

    SvaraRadera