lördag 28 februari 2009

Män som hatar kvinnor

Den filmen har jag varit och sett idag. Jag har aldrig läst någon bok av Stieg Larsson, har tänkt att jag skulle ha gjort det men det har aldrig blivit av, så jag visste inte något om vad som väntade. Jag tyckte i varjefall att filmen var jäkligt bra och när det gäller Lisbeth Salander, henne ska ingen jävlas med, en tuff brud.

Och tidigare idag när jag hade slutat jobbet vid 15, då var inte tösen hemma. Först tänkte jag att hon ändå hade hängt med på fotbollsträningen som skulle vara i Gävle idag, som hon igår sa att hon inte skulle följa med på. Jag skickade ändå ett SMS till henne och undrade var hon var, det tog en lång stund innan jag fick tillbaks ett svar, Falun.
Det var bara att ringa och fråga vad tusan hon snackade om, och mycket riktigt, hon och tre kompisar hade tagit tåget till Falun för att kika på innebandy.
Det var bara att hoppas på att hon skulle komma hem ordentligt, vilket hon även gjorde och nu när jag kom hem från bion, då hade hon städat hela lyan, diskat, plockat och till och med fixat upp i badrummet.
Och i min enfald trodde jag att det var för min skull, ack så fel jag hade, killen T var på ingående, han som hon bara är "kompis" med.

1 kommentar:

  1. Har läst alla Millenium-böckerna, jättbra! Filmen ska jag se antingen i morgon eller nästa vecka....
    Hoppas dottern kom hem helskinnad!

    SvaraRadera