måndag 23 mars 2009

Förlorade nycklar

I morse flöt det på bra här hemma, tösen var uppe väldigt tidigt, eller också hade hon aldrig gått och lagt sig, hon fixade och donade och det var frid och fröjd. Friden varade enda till det var dags för henne att gå ut genom dörren, nycklarna!?
Dessa nycklar som aldrig kan vara synliga när de ska, och självklart fick jag mig en känga om att det var jag som hade haft bort dem, men det höll inte jag med om, jag har ju egna nycklar så varför skulle jag lalla med hennes.
Det slutade med att det rann ut runda ord genom hennes mun och hon slängde igen dörren med ett dån.
Jag tänkte då att jag skulle ta och leta på dessa nycklar, som jag var helt övertygad om att hon hade lagt på ett väldigt dumt ställe.
Fann dem, det gjorde jag, jag ringde henne och talade om det.
Det första hon frågade var
-Var låg dom? I en ficka, svarade jag
-Vilken ficka? I en jacka, sa jag
-Vilken jacka? I en jacka, sa jag igen
-I din jacka? Det var bara att krypa till korset och svara Ja
Hur hennes nycklar har hamnat i min ägo har jag inget svar på, men det var bara till att ursäkta sig och sedan trampa iväg till skolan och överlämna nycklarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar