måndag 30 mars 2009

Hänger inte med

Här går det visst fort, jag hänger inte med riktigt och då menar jag inte gammel datorn jag har till låns. Min svåger H har tagit sig en titt på min dator och dessutom skickat efter delar till den, och det är där jag inte riktigt hänger med. Dels trodde jag att han var fullt upptagen med husrenovering och inte skulle hinna kika på den så snart, men det är jätte snällt av honom att göra det. Men sedan blir jag ju lite nervös när jag hör orden "skickat efter delar". Jag lever ju i snålhetens tid just nu, håller ju på med att spara undan stålar till D:s och min semesterresa som ska betalas nu i början av maj.
I morgon ska vi åka till polisen och beställa pass för det är något varken jag eller D har, mitt gick ut för ett antal år sedan och hennes gick ut nu i februari.

Idag var i varjefall D iväg på moppekurs, de skulle göra körningen idag, hur det gick har jag inte riktigt fått någon klarhet i, hon vurpade då inte, men om hon blev godkänd på körningen eller inte har jag inte fått svar på för det kunde inte hon svara på.

Jag har varit ledig idag och har nu två lediga dagar kvar att försöka njuta av. Idag har jag inte direkt njutit, gick hem till en kompis för att bli bjuden på kaffe och hamnade i flytt branschen. Jag trodde hon hade flyttat under helgen men så var inte fallet, jag hjälpte till ett tag med att forsla iväg en hel massa kartonger som man fick bubba tre våningar.
Varför flytta tre våningar upp utan hiss?!

Hur läget är på jobbet med sjukligheten har jag inte hört något mer om, det är då inte någon som har ringt och bett mig komma och jobba extra. Jag hoppas att det går snabbt över med den här calicin, vilket är det finare ordet för vinterkräksjukan.

1 kommentar:

  1. Hej! oj vinterkräksjuka...är det det ni har!
    400 kr skulle visst grejen kosta till din dator.
    Hej svejs// Anna-Carin

    SvaraRadera