söndag 22 mars 2009

Dumma katt

Mitt i mitt sjukliga tillstånd ringer mobilen, det är M, min gamla granne från förra stället vi bodde, jag förstod direkt när hon ringde om vad det gällde. Elvis, den äldste av våra katter, hade kommit tillbaka och låg och tröck vid våran gamla altan.
Jag vete tusan inte vad jag ska göra med den katten, förut gick han tillbaks titt som tätt, sedan kom vintern och då har han hållit sig här vi bor nu. Jag trodde fakstiskt att han hade lärt sig nu efter ett halvår, att vi har flyttat och att vi bor här, men fasen vad fel jag har haft då. Så nu kommer det väl att börjas om igen nu när det har börjat bli mildare, att jag kommer att få hämta hem honom igen som jag fick göra före vintern.

Någon som har något bra knep som får en gammal katt att förstå var han nu mer bor!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar