söndag 15 mars 2009

Helgen till enda

Fy vad dagarna rinner iväg och nu är det söndag och sista lediga dagen för den här gången. Veckan som kommer blir kanske inte så himla kul, inte en enda ledig dag kommer jag att ha för jag ska ha palliativ vecka och då kör vi på måndag - fredag 07.00-15.00. Fast den här veckan blir inte riktigt som den ska vara ändå, för på torsdag ska halva styrkan iväg på en heldag på något som ingen vet vad det är för något. Jag hör till gruppen som ska åka iväg på torsdag och de andra får åka nästa torsdag.

Och i morgon är det dags igen för COPE, till i morgon hade vi fått en typ av läxa som vi skulle göra. Det var att jag under den här veckan skulle bortse från det dåliga och fokusera på det som var bra och berömma och jag själv tycker nog att jag har lyckats med den biten. Som i fredags då hon kom hem från skolan och sa att hon hade sovit över och inte kommit till skolan förrän efter 11. Min första tanke då var "Va fasen, jag väckte dig ju varför kan du aldrig kliva upp på en gång" och jag kände en viss irritation, men det var inte vad jag sa. Det blev mer i stil med "Vad synd att du somnade om, men det var jätte bra att du ändå gick till skolan"

Men nu måste jag ut till tvättstugan, ska tvätta mellan 13-16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar