söndag 15 mars 2009

Tiden går

Fasligt vad klockan rinner iväg, redan halv ett på natten, och här sitter jag och är hur trött som helst. Det blev rätt så sent i fredags också, då var jag hem till C och satt och surrade framåt små timmarna och hade trevligt.
D gjorde säkert stora vågen när hon fick ha lyan helt för sig själv, och skött sig hade hon även gjort. Hela radhuslängan stod kvar och lyan såg precis lika dan ut som när jag lämnade den.

Satt sedan bänkad framför TV:n för att kolla in melodifestivalen med påskmust, popcorn och hemmagjord dajm. Röstningen var ju väldigt jämnt fördelad från de olika jurygrupperna, 12 poängarna for ju lite hit och dit på olika låtar vilket jag inte tror brukar vara så vanligt.
Men sedan blev jag ju minst sagt förvånad när det visade sig att Malena, opera sångerskan, tog hem hela baletten. D som hade suttit nere i sitt rum och kikat kom upp i nästan chocktillstånd, "Jag skäms, vi måste flytta mamma, vi kan inte bo kvar i Sverige"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar