onsdag 11 mars 2009

Länge sedan

Oj vad det var länge sedan jag var in här och skrev något då, skulle kunna tro att jag har haft tusen saker att göra, men skulle jag säga det då skulle jag inte vara helt ärlig. Men jag har jobbat rätt så intenssivt, framförallt förra veckan och hela helgen, sedan var jag visserligen ledig både måndag och tisdag men de dagarna passerade förbi under en blinkning känns det som.

Vad har jag att berätta då förutom att jag har jobbat mycket!?
Jag kan berätta att jag har börjat på en kurs som anordnas av kommunens familjecenter, den heter COPE och är riktad till tonårsföräldrar. Det är 10 träffar, 1 gång i veckan och det håller på i 2 timmar varje gång. Jag hoppas att den kommer att kunna ge mig någonting som gör att mitt liv med en tonårstjej ter sig en aning bättre än det gör idag.

Igår var jag tillbaks på skolan tillsammans med tösen för ett uppföljnings möte med rektorn, den nya mentorn och pedagog. Det började bra med att hon faktiskt har skärpt sig och inte är borta från skolan som hon var förra terminen, vilket alla tyckte var jätte bra och kul. Men sedan när rektorn påpekade flera gånger om att D hade sena ankomster,så tände hon till rejält och skällde på rektorn så det bara osade om det, för visst hade hon kommit för sent men hon hade ju ivarjefall blivit duktigare genom att komma till skolan och göra det hon skulle på lektionerna.
Just då ville mamma bara sjunka under bordet.
Men hon lugnade ner sig efter en stund och mötet avslutades med att det ska bli ytterligare ett möte efter påsklovet.
Så vi får väl se hur det kommer att se ut till dess. Det kom fram nu på mötet att den nya och den gamla mentorn inte direkt har pratat med varandra om D:s skolsituation, vilket innebär att den nya mentorn inte alls har någon större koll på vad det är som D har missat förra terminen och vad det är hon ska göra.
Jäkligt bra!

2 kommentarer:

  1. Ja du, ibland kan de vara gott med lite pulver att strö ut över sig så man blir osynlig, men jag tycker tjejen hade rätt, man ska plocka fram det positiva också och inte bara de negetiva som funnits runt henne - som sagt hon har ju skärpt sig, man kan ju inte kräva att ALLT händer på en o samma gång...steg 1 är ju att det går åt rätt håll o de verkar de ju som det gör nu.
    Så en kvistel till rektorn där...*ler*

    Anki N

    SvaraRadera
  2. Hej! jag håller med Anki N i det hon säger.
    Ha det bra // Anna-Carin

    SvaraRadera