söndag 22 mars 2009

Dumbo

För ett par tre veckor sedan gjorde tösen hål i ena örat, ett hål som sitter väldigt högt upp på örat och inte i själva örsnibben. Enda från första dagen har hon gnällt om att det ömmar och göra ont,vilket kan vara helt normalt, men jag har hela tiden påpekat att hon måste se till att göra rent osv, och det har inte heller sett konstigt ut, inte förrän igår. Igår när jag fick kika på örat, då var det väldigt rött runt örhänget och jag sa åt henne att hon skulle plocka ur det. Oj vad fel av mig, hur dum fick jag vara som kunde säga en sån korkad sak, plocka ur örhänget som hon har betalat en massa pengar för, aldrig.
För en stund sedan ropade hon på mig, jag fick kika ytterligare en gång på hennes ömmande öra, örat var illrött och svullet, det enda som var normalt var själva örsnibben. Jag fick verkligen anstränga mig för att övertala henne om att hon måste plocka ur örhänget, vilket hon gjorde efter många om och men.
Så nu har det ivarjefall blivit ordentligt rengjort, D ville absolut ha ett örhänge där igen, så nu har hon fått en liten guldpärla som sitter där, så får vi hoppas på att det ger med sig.

1 kommentar:

  1. Hej! hon måste låta det läka och göra ett nytt hål,får absolut inte ha ett örhänge i ett inflamerat öra.Rent livsfarligt.
    // Anna-Carin

    SvaraRadera