onsdag 25 mars 2009

Vilket flyt

Igår eftermiddag sprakade till i min dator och det började ryka där nätsladden går in, snabb som ögat drog jag ur sladden och bar ut datorn på altan, utifall om det skulle bli nå mer med den. Så nu sitter jag utan dator och passar just nu på att låna tösens dator medan hon är i skolan. Den får mamma inte peta på annars, möjligtvis mot en mindre summa pengar.
Riktigt vad som hände med min dator vet jag inte, annat än att den nu är totalt sönder bränd i elingången, eller vad det nu kallas.
Jag tvivlar på att det är något som går på någon försäkring eftersom att det inte var en original eldosa jag använde till den, eftersom att den gick sönder för inte allt för länge sedan, och snål som man är köper man en billigare kopia.

På kvällningen fick jag mig en känga av tösen också då på grund av min sönderbrända dator, det visade sig att hon hade flera skrivprojekt till skolan som hon hade använt min dator till, så nu sitter hon i klistret med ogjorda uppgifter som hon inte kommer att hinna klart innan deadline eftersom att hon nu måste börja om.

Och inte nog med det, tösen fick ju sig en ny digitalkamera när hon fyllde år i januari. Den har det gått och blivit en spricka i displayen så inga kort syns. Jag svor väl en del över det och tyckte att hon inte var rädd om saker, men samtidigt tänkte jag att det löser sig, jag har drulleförsäkring.
När jag pratade med F-Bolaget så visst skulle det gå bra att få det på försäkringen och glad blev jag. Bara det att det fanns ju en smärre lite hake, självrisken var på 1500 kr och jag köpte kameran för 1400 kr. Så det sket sig med det.
Lite plåster på såren skulle jag ivarjefall få från F-Bolaget, och det var rabatt på ONOFF och SIBA. Hur mycket rabatt det gäller förtällde inte det hela, jag får vänta och se tills papperna kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar