söndag 31 maj 2009

X-Rundan

Igår var det dags för den årliga X-rundan som LO-kattens arrangerar. Jag trodde först att jag inte skulle komma iväg eftersom att D började på om att hon skulle följa med då jag stod där i dörren, hon ändrade sig direkt och skulle vara hemma. När jag precis var på väg att baxa ut motorcykeln ur garaget kom hon igen, hon hade ändrat sig och ville följa med. Medans jag var iväg och tog ut lite pengar och tankade så fick hon göra sig klar, jag trodde att hon skulle ha ändrat sig igen tills jag kom tillbaks, men det hade hon inte.
När vi väl kom iväg så var klockan 11.20 och vi skulle haka på vid Medskogssjön där de skulla ha avfärd ca 11.30, trodde aldrig att vi skulle hinna med, men när vi kom fram så körde de sista hojarna som hade kört från Gävle in på parkeringen.
Färden fortsatte sedan genom Lingbo och vidare mot Segersta där det blev fika paus vid bygdegården. När D funderade över hur långt det var klvar att åka, tänkte jag att hon kanske hade tröttnat och ville åka hem, men inte då. Jag tippade på att vi nog hade åkt ungefär halva biten och skulle nog snart fortsätta mot Gävle hållet.
När fikat var över så fortsatte vi mot Söderhamn och sedan mot Gävle och Valbo. Vi hängde inte med enda till slutet, som var vid Valbo MC´s klubbstuga.
Men det var en fin och trevlig runda med flera roliga vägar, får se vad de hittar på till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar