fredag 22 maj 2009

Fåglarna kvittrar

Det är strålande väder, sitter med öppen altandörr, katterna vandrar in och ut och fåglarna kvittrar i skyn. Jag har faktiskt el-kontakt ute på altan så jag skulle kunna sitta där istället för innanför dörren, men det gör jag vid ett annat tillfälle.
Jag ska strax iväg till affären och ta ut lite pengar inför kvällen. Jag ska jobba och när det är helg brukar vi på jobbet för det mesta köpa hämtmat för att piffa upp våran helgtillvaro lite.

Igår var D iväg och gjorde nagelförlängning hos en tjej, som enligt D går någon form av utbildning för att bli en sån som håller på med naglar och händer, det skulle bli lite billigare då eftersom att hon fortfarande övar. Hon hade i varjefall fått betala 300 kr, hur mycket det kostar att gå till en "riktig" nagelförlängerska har jag inte en aning om. Långa naglar har D ändå fått, och de var inte överdrivet långa heller men ändå tillräckligt för att D helt plötsligt har blivit handikappad så hon inte ens klarar av att bre sig själv en macka, enligt henne själv. Får väl se hur länge hon lyckas behålla dessa naglar, kan hoppas på länge med tanke på priset hon betalade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar