onsdag 13 maj 2009

Klokare

Igår blev jag ett år klokare, det var inget som jag firade precis. D och några av hennes vänner var gulliga och skickade SMS till mig under gårdagen och även dagen före. C var hit en sväng på eftermiddagen/kvällen och min bästa vän dök upp lite senare. Jag hade bakat lite grann utifall om någon skulle dyka upp, en vanlig sockerkaka och en med ananas, den med ananas blev faktiskt saftig och god. Sedan gjorde jag även "Potatis bakelse", den är ju farligt god så den var jag extra snabb med att sedan lägga i frysen så kanske jag inte går där och nallar allt för mycket. Jag måste ju ha något kvar att bjuda på om det nu kommer någon vid ett senare tillfälle, syster ska väl komma till helgen om det inte blir någon förändring i planeringen.

Jag är idag inne på min andra lediga dag, hade hoppats på fint väder med det verkar inte bli något vidare. Solen är visserligen framme i mellanåt men det är inte skönt, nordliga vindar sveper fram.
Jag tänkte att jag skulle ta mig till polisen idag och hämta ut våra pass som ligger och väntar, annars blir det väl bortglömt så står vi där när vi ska iväg sedan och inte har några pass, vore ju snopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar