måndag 18 maj 2009

Grattis Norge

I lördags satt jag och kikade på finalen av Eurovision song contest och retade upp mig på vilken dynga det är som tävlar, men titta måste jag ändå göra trots min uppretlighet. Även om vinnarlåten inte var något som jag gillade så var det ändå kul att Norge fick sig en vinst. Men den där jäkla låten har jag fått höra mig riktigt less på sedan lördagsnatt, D har inte gjort annat än spelat den och den går runt och runt som en evighetsmaskin där nere i källaren.
Och självklart har jag fått höra att nästa år ska D till Norge och se den stora finalen, vi får väl se hur det blir med den biten.

I morse åkte jag iväg med mc:n och lämnade in den för service, vilket är väldigt kul för mig som inga pengar har, hade planer på att lämna in den först i juni men eftersom att den ska besiktas på onsdag så ville jag ha det gjort före. Jag har ju ändå turen att han som fixar den är snäll nog att låta mig betala vid ett senare tillfälle, eller också åker jag dit rejält på att han lägger på en extra hög ränta för var dag som går innan jag kan betala.

Jag jobbade igår kväll och när vi hade haft rapport till natten blev det rejält livat på bygget. På P-mötet i torsdags blev det prat om hur mycket helg vi kommer att behöva jobba sedan i samband med att vi blir av med tre tjänster. Ska vi behålla helg bemanningen som idag, får vi jobba varje helg, drar vi ner så blir det att jobba tre helger av fem med delade turer. Har alla kombitjänster, jobbar dag och natt, så blir det som idag att jobba 2 ½ helg på 5 veckor. Om mer än 50% av personalen vill ha kombitjänst så har chefen bestämt att då ska vi köra på det. Och nu är natten skit sur för att vi är fler på dagen och att vi vill ha kombitjänst och så känner de sig överkörda för de har inget att säga till om och de kan inte förstå varför saker ska ändras som redan är så bra. Och tacka fan för att de inte vill ha någon ändring på saker och ting, de blir inte ett dugg drabbade över att det försvinner tjänster eftersom att det är endast dag tjänster som ryker. Och på mötet i torsdags sa chefen även det att det kommer att bli lika mycket sparkrav nästa år som i år och att det med säkerhet blir mer personal indragningar även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar