tisdag 5 maj 2009

Lugnet före stormen

Valborg blev lugn för både mig och D. Visserligen så drog hon iväg nästan lika fort som hon kom hem efter att ha grillat men när hon väl kom hem igen på nattkröken så var det lugnt, nykter och städad.
Jag vet inte riktigt hur det var runt om i landet på Valborg, har ju bara den här sega datorn och den är inte lätt att läsa tidningar med, antingen tar det för lång tid innan sidorna laddas så jag tröttnar på att vänta, eller också låser sig hela skiten så det bara är att ta till Ctrl Alt Delete.
Det värsta jag vet som hände i dessa regioner under Valborgs natten var ändå bilolyckan som tog två 17 åriga killars liv. De var på fest och tog sedan morsans bil och drog, de kom en bit innan de kraschade.
D kände visst igen dem även om hon aldrig umgåtts direkt med dem, jag vet inte vilka de var men jag blir ändå ledsen över det som hände.

På jobbet är det en hel del turbulens efter att det har kommit fram att det ska minskas på personal, tre tjänster ska bort och det ska vara klart innan sommaren om vilka det är som antingen får gå eller bli omplaserade. Jag vill varken bli uppsagd eller bli omplaserad, men samtidigt så kommer det inte bli kul att jobba sedan. Antingen kommer vi att få dra ner på personal styrkan på helgerna, vilket kommer att bli jäkligt slitsamt, eller också kanske vi blir tvungen att jobba varannan helg med delad tur.
Vad vi hoppas på är att det kommer att bli kombi-tjänster, att alla jobbar både dag och natt, men det är de flesta på natten helt emot eftersom att de, som de själv har sagt, vill ha så lite som möjligt med patienterna att göra. De har även sagt att skulle de bli tvungen att jobba på dagen så säger de upp sig, och det vore ju förträffligt bra för då löser det sig med automatik med våra tre tjänster som ska bort.

1 kommentar:

  1. Vadå ha så lite som möjligt med patienterna att göra!?Är de inte där för att hjälpa patienterna.Så himla kul är det väl inte med kompitjänster men vad gör man inte för att ha ett arbete att gå till.Inte fasiken sa jag upp mig...det blir att sätta sig i skolbänken för dem som slutar frivilligt för något annat jobb lär de väl knappast få.

    SvaraRadera