tisdag 26 maj 2009

Uppsala tur o retur

Igår var det riktigt kanon väder. Hade tvättstugan bokad mellan 10-13 men när jag var ut strax före 07.00 och kollade tiden var det ledigt direkt på morgonen så då tog jag den tiden istället. Så fort jag var färdig med tvätten vid 10 gjorde jag mig klar för en mc-tur i det fina vädret. Min plan var att först hämta ut lite pengar, tanka och göra mitt första stopp vid Medskogssjön för att få mig en kaffe och macka. Men så blev det ju inte. Minuten jag var till först var stängd, då fick jag åka åt andra hållet till en annan där jag fick ut en liten slant och efter det blev det inte att jag åkte tillbaks igen åt det hållet jag hade tänkt mig, det blev mot Gysinge istället. Där satt jag sedan på Kafé Nyfiket med en kaffe och en brie-macka, gårdagens för halva priset, och tittade på Dalälven och kossorna som betade precis vid älvkanten.
När jag satt där i godan ro, kom jag på att jag aldrig tankade, åker väl mot Gävle och tankar där tänkte jag. Efter att ha tagit en mindre väg från Gysinge och kom ut till den större som skulle ta mig mot Gävle, fick jag för mig att jag lika gärna kunde köra till Sala och så blev det. Efter att ha åkt en bra bit mot Sala fick jag syn på en annan mindre väg, som svängde upp mot vänster som såg fin ut, den tar jag. Och den var riktigt fin och rolig att köra, fint runt i kring och jag passerade flera små hålor som jag inte minns namnen på och det var hästar och kossor här och där.
Efter några mil fick jag i varjefall syn på en skylt som jag kände väl igen namnet på, Uppsala 50, ypperligt bra. Jag hade väl inte så långt kvar till Uppsala då jag fick slå på reserven och när jag väl var framme så fann jag mig en mack rätt så kvickt. Efter tankningen kringel krokade jag mig fram och tillsist så kom jag ut på en väg jag kört på förr, 272:an Tidernas Väg, och den fick bli min hemfärdsväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar