onsdag 1 april 2009

Våren är på G

Idag har jag haft tvättstuga, gick smidigt och jag hann med det mesta. Är lite snålt med tiden i den här tvättstugan, man har bara 3 timmar på sig att tvätta och torka. Det var några plagg som inte hann bli riktigt torra, så de har jag hängt upp i min torkställning som jag har fått av C, från IKEA, rena R-R ställningen.
Har tidigare haft den stående på ovanvåningen men nu när det är vår i luften så har jag ställt ut den på altanen, så det står nog inte på förrän det där är torrt.
Vid ett tillfälle när jag kom tillbaks från tvättis, så hade jag lämnat altandören öppen på glänt, så hade jag helt plötsligt 4 katter inne istället för 3, och alla katterna var uppburrade och stirrade på mig när jag kom in. Om de var uppburrade för att jag kom och slet upp dörren eller om det var på grund av det extra kattbesöket vet jag inte.

Var ut i garaget tidigare också, lära ju se över min pärla lite granna. Jag försökte ju starta upp den för någon månad sedan men då var den inte alls med på noterna, så nu har batteriet fått stått och laddat sedan dess. Idag gjorde jag ett nytt försök, först ville den inte alls, men efter att ha tagit hjälp av lite startgas så gick det fint. Stod sedan ute i garaget och lyssnade på ljudet med ett fåningt leende på läpparna och i tankarna var jag då inte i något garage.
Tänkte att jag skulle ha putsat på den också lite granna men det har jag inte gjort ännu, egentligen skulle jag ha viljat ha den ordentligt tvättad först men för att göra det måste jag åka iväg med den till en mack. Vid förra stället vi bodde var det helt oki att tvätta av den antingen utanför huset eller också vid garaget, men här får jag inte göra något av dem.

1 kommentar:

  1. Ja nu är inte våren bara på G, den är kommen, ja varjefall här hos oss. Helt underbart. Kan tänka att du vill putsa upp och få M-cyklen i gott skick nu när våren kommer. Snart susar du väl iväg också. Här körde förbi några MC idag så många har väl redan startat sin cykelsäsong.
    Kör försiktigt......
    Anki N

    SvaraRadera