söndag 12 april 2009

Första gången

Igår efter arbetsdagens slut ringde jag C, så vi for iväg och shoppade lite påskgodis till D, lite annat gott och "Röda flamman" för här skulle en invigning av både grillning och altanätning ske framåt dagen.
Eftersom att jag inte har några utemöbler på altanen ännu, de jag hade sedan tidigare slängde jag i samband med flytten för de hade jag haft i 14 somrar så de hade verkligen gjort sitt, så bar jag och D ut vårat köksbord och några stolar istället.

Och grillade gjorde vi, det blev grillad fläskfilé som jag hade lagt i nån färdigköpt marinad, hade fått 2 kuponger i en tidning så det kostade bara 1 kr st, till det hade vi potatissallad och en god grönsallad, den goda maten sköljde vi ner med ett glas rött. Förutom D som fick nöja sig med att skölja ner det hela med kola.

Senare på kvällen var det dags för Robinson, då dukade jag upp med morotsstavar, chips och min hemmagjorda dipp, även det sköljde jag ner med ett glas rött, eller var det 2?!

Trevligt var det i varjefall, framförallt att kunna sitta ute och äta gott i det sköna vädret, det kändes nästan som sommar när vi satt där ute, gradmätaren på altanen visade på över 20 grader, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar