fredag 3 april 2009

Besöksförbud

När jag kom till jobbet igår eftermiddag så var det fortfarande stängt mellan avd och besöksförbud på grund av calici, var prat ett tag om vi skulle öppna upp under dagen, men så blev det aldrig. Får väl hoppas på att den där skylten är nerplockad när jag kommer tillbaks idag på eftermiddagen. Om den inte är borta så är jag inte välkommen hem till min syster och då blir det ingen tårta för min del. Kanske lika bra det, fick paket i förrgår med lite kläder, då var det ett par shorts som jag hade skickat efter och de gick inte att knäppa, för en stund kände jag mig som ett buksvin. Känslan av ett buksvin försvann dock i en hast när jag sedan provade bikini-överdelen, då kände jag mig mer som Viktoria Silverstedt, för med den överdelen så hamnar vi i samma klass i att dölja tuttarna.

Tösen hade i varjefall kommit iväg till Uppsala igår och hade haft en bra och fin dag. Trots om hennes enorma gnäll om för lite pengar, så hade hon ändå inte spenderat direkt något, hon hade över 300 kr med sig hem.
Hon var på ett kvittrande humör från början när hon satt och berättade om dagen, men så fort jag frågade om hennes nycklar så vände det. Min första tanke då var att hon kanske hade lyckats slarva bort dem under dagen, men så var det inte, och varför hon blev grinig och irriterad vete tusan.
Anledningen till min fråga om nycklarna är, att hon har den enda nyckeln som är till låset som är till MIN cykel och hon brukar aldrig låsa den för i hennes värld blir den aldrig stulen.
Efter en del onödigt skrikande från hennes sida, kom det tillsist fram att cykeln stod hemma hos en kompis, inlåst i ett förråd.

I morse var hon jäkligt trött och seg, trots att hon hade somnat som en knockad bäver igår. Hennes kompis E dök upp strax efter 7.30 för de skulle göra sällskap, så det blev ju D glad över, för då slapp hon gå. Men jag tippar på att de ändå blir något sen till första lektionen, de kom inte iväg förrän vid 8 och första lektionen börjar 5 eller 10 över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar