tisdag 14 april 2009

Som vanligt

Då var det slut på Påsklovet och D var pigg som en pelikan i morse eller också var hon enbart övertrött, kan ju börja fundera om hon överhuvudtaget gick och la sig igår eftersom att det inte var några problem med uppstigning.
Det blir ändå lite av en mjukstart för henne nu, för nästa vecka ska hon ut på prao hela veckan. Hon och en klasskamrat har varit runt på olika ställen tidigare och hört sig för om var de kan få vara, de ville gärna vara på samma ställe, så nu ska de vara i en affär som säljer porslin och dyligt. Jag hoppas att affären har en bra föräkring om det skulle bli porslinskras, eller om det kommer hem en saftig faktura på en exklusiv vas.

Jag är äntligen ledig idag, känns så skönt efter att ha jobbat hela påskhelgen och det ser ut att bli fin väder idag också. Fint väder har det då varit hela helgen, förutom igår, då var det lite små regn, men just nu tittar solen fram. Var ut en lite stund på altanen, men det var ännu inte så skönt där ute, inte ens i solen, men det sköna kanske kommer bara solen får stråla ett tag.
Jag har inte några större planer inför min lediga dag, har tvättstuga vid 19.00 tiden, om jag inte har tagit fel på dag igen, det gjorde jag förra veckan.
Tösens förslag som hon gav mig innan hon drog till skolan, var att jag kunde städa idag när jag ändå bara var ledig. Städa bör man ju göra i mellanåt, så jag kanske följer hennes förslag.

D köpte ju hårförlängning häromdagen, det fick hon i håret igår eftermiddag, det limmades fast och hur länge det kommer att sitta fast har jag ingen aning om, vet inte hur sånt där fungerar och hur hållbart det där limmet är. Längden på håret blev kanske en aning längre än hon hade innan hon var och klippte sig och det verkade och lät som att hon blev nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar