tisdag 28 april 2009

Då var det gjort

Äntligen har jag betalat våran resa. Det kommer nog bli en rätt tuff månad nu eftersom att jag inte fick en full lön efter att ha varit sjuk i några dagar förra månaden. Nästa månad kanske blir bättre fast att jag åkte på magsjuka tidigare, för nästa månad trillar det in extra pengar eftersom att jag jobbade hela påskhelgen.

D har fortfarande inte gjort klar sin teori för moppekortet, börjar nästan tvivla på att hon kommer att göra klar den. Häromdagen sa hon att hon inte skulle göra klart den förrän hon hade fått en moppe som väntade på henne i garaget, och då lär hon få vänta. Framförallt med tanke på att den enda moppen hon säger att hon ska ha är en "slider" som hon visade på Blocket och den kostade bara 17 000 kr. Glöm det!

Jag hade mitt premiär åk igår, lika pirrigt varje år. Jag åkte inte så långt, tog en tur på ca 5 mil, for förbi min syster men stannade aldrig. Jag tänkte först att jag skulle stanna och försöka få mig en kopp kaffe men när jag nästan var framme kom jag på att jag inte är välkommen dit, vi har ju magsjuka på jobbet.
Kanske att det har gått över nu, vi hade stängt och besöksföbud över helgen då jag jobbade, och vi kanske skulle öppna som igår om det inte visades några fler magsjuke symtom på någon. Blir en överraskning när jag kommer tillbaks idag på eftermiddagen.

Igår eftermiddag kom mamma och pappa hit och lämnade över min födelsedagspresent i förtid, jag har fått mig en rejäl utemöbelgrupp i trä. Ett stort rejält bord, två stolar och en soffa för 3 + en extra bänk som man antingen kan ha att sitta på eller ställa saker på.

Och min dator ja, där gick kontaktpiggen av igår, så nu är jag fast med gammeldatorn igen som segar sig fram, men nu tänker jag köra med den och satsa på en ny dator till efter våran semesterresa, sedan om det stannar vid en tanke eller inte återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar