lördag 4 april 2009

Invasion

Efter att ingen har uppvisat några symtom på calici på över 48 timmar på jobbet ansågs det vara grönt att släppa på avspärrningarna mellan avd och upphäva besöksförbudet. Det var många av de som ligger hos oss nu som blev väldigt glada över det, och självklart blev det att de flesta dessutom fick besök under dagen.
En kollega fyllde år idag, på eftermiddagen innan vi gick hem så bjöd hon på kladdkaka med grädde + att det strax efter kom några anhöriga till en man som ligger hos oss, de hade två prinsesstårtor med sig till personalen. Kladdkakan tog jag mig en liten bit av, men den andra tårtan avstod jag ifrån, är inte nå förtjust i prinsesstårta.

Eftersom att vi öppnade portarna idag så innebar det även att jag var välkommen hem till syster min. Där blev det en bit av hennes blåbärstårta, den var helt oki.
Förutom att käka tårta var jag ju tvungen att ta en titt på henne bokrum som jag har hört talas om i minst 1 års tid, och det börjar verkligen ta sig ordentligt, riktigt tjusigt börjar det bli.

Sedan var det bara hem och ladda inför ytterligare ett avsnitt av Robinson, och medan vi satt och kikade på de svältande på ön så satt vi med morotsstavar, chips och hemmagjort dipp och jag satt med ett glas rött.
Det röda sitter jag fortfarande och sippar på, väldigt gott och bra för blod och hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar