torsdag 9 april 2009

Glad Påsk

Inte har jag lyckats komma iväg till Blåkulla heller, kvasten var för sne. Men därimot så tog jag och tösen oss till mor och far och åt en massa mat. Var meningen först att vi skulle cykla dit, men D tyckte att det var för kyligt så istället blev vi upplockade av syster med familj.

Tidigare på förmiddagen fick jag en släng av alzheimer light. Jag tänkte brygga kaffe, laddade bryggaren med vatten, i med filter och kaffe och på med knappen, när allt vatten väl hade runnit klart så såg jag att jag aldrig hade satt dit kannan. Men det gick trots allt bra för jag hade bara laddat för 2 koppar så allt vatten fick plats i filterhållaren.

D som inte skulle klippa håret den här veckan om hon inte fick klippa det som i morgon, var iväg till frissan idag. Det gick inte att undgå att höra när hon var hemma igen. Hon var tjurig, grinig, gnällig och ulade, frissan hade ju klippt av henne ALLT hår, vilken katastrof. Och värst av allt var ju ändå att hårförlängningen som hon säger att hon ska sätta i håret i morgon, som skulle nå enda ner till naveln, bara kommer att nå till dit håret nådde innan hon klippte sig.
Livet är hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar