torsdag 20 augusti 2009

Så dumt

Då när vi skulle köpa ny mobil till tösen övervägde jag att antingen ta ett abonnemang eller hosta upp typ 4000kr på direkten. När jag fick höra att man kunde sätta ett Saldo tak, så att det inte skulle kunna gå att ringa över ett visst belopp, då valde jag att ta en telefon med abonnemang där hon hade 3000 fria SMS i månaden.
För en stund sedan fick jag ett SMS från tösen via en kompis mobil, hon kan inte skicka gratis SMS från sin mobil trots sina 3000 fria SMS i månaden. Ringde Tele2 och hörde mig för, då fick jag svaret att hon inte kunde skicka SMS för att hon hade ringt upp till Saldo taket som jag har satt på telefonen. Och att jag sedan via abonnemanget betalar för en tjänst med 3000 fria SMS spelar ingen roll så länge spärren finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar