fredag 7 augusti 2009

En månad

Idag är det 1 månad sedan jag la av med snusandet och döm om min förvåning så har jag inte haft ett enda litet bakslag, fast det är klart, jag har ju satt på ett plåster när jag ska till att jobba. Men det har alltid gått väldigt bra att vara helt utan de dagar jag har varit ledig, så det här verkar ju gå fint :)

Förra helgen var D till Umeå och spelade fotbolls cup, de kom på tionde plats.
Den här helgen ska hon åka till pappa, sedan om hon blir där enbart över helgen eller längre, det återstår att se.
Innan förra veckan gick D igång om att hon skulle minsan flytta till pappa för hon var så trött på mig. Visst tyckte jag, jag kunde ringa och prata med honom direkt, men det fick jag inte göra eftersom att hon faktiskt skulle upp till Umeå, sedan att jag sa att man faktiskt kunde ta sig dit från Stockholm också så blev det ändå att det skulle väntas med flytt.
Igår ringer hon hem efter att ha spelat match "Jag vill åka till pappa i morgon och jag tänker vara där fram till skolan börjar", och den börjar den 20:e. Visst kan du få vara det tyckte jag och efter att ha pratat med hennes pappa om att hon skulle komma så bokade jag en enkel biljett. När hon kom hem och jag talade om vilken tid hon skulle åka och att jag bara hade bokat enkelbiljett, då blev hon lite stirrig och sa, eller rättare sagt rev i "jamen jag ska ju hem å och jag ska åka hem på tisdag"
Så här krymper tiderna så det bara osar om det, först är det flytt som gäller, sedan en visit på 2 veckor som sedan nu verkar ha krymt till typ 4 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar