lördag 6 juni 2009

Nationaldagen

Den här dagen kommer nog att svepa obemärkt förbi för mig. Men jag vaknade ändå till lite sol så där framåt förmiddagen, sov väldigt länge idag, visserligen var jag upp en kort sväng vid 6.30 och släppte ut Findus, men somnade om på direkten sedan.
Igår hade jag först tänkt gå och se bio men det blev att hyra film istället som jag var till C och kikade på. Det blev tre filmen, en thriller "Mirrors" med Kiefer Sutherland, den tyckte jag var helt oki fast att det straffar sig nog med att jag kommer att vara nojjig med att kika i speglar på kvällarna. Den andra filmen var en komedi, "Allt flyter", den blev jag besviken över, visst fanns det ställen där det var en dialog som var lite små kul, men mycket mer var det inte. Och den tredje filmen var drama, "Changeling" den har jag inget att säga om just nu för den blev det aldrig av att se på den igår för klockan rann iväg så pass. Den blir det nog till att se idag istället.
Och det var fasen vad kallt det var igår kväll. När jag cyklade till videohallen var det jäkligt kallt om händerna och jag tänkte att det hade varit skönt med vantar och när jag sedan skulle cykla hem vid 1 snåret då var det bara 2 grader ute.

I onsdags var det sista P-Mötet innan sommaren, jag var aldrig dit för jag var ledig och hade fullt upp i tvättis. I efterhand fick jag veta att det har blivit klubbat och klart att till hösten ska alla på jobbet börja ha kombitjänster, alla ska jobba dagar och nätter. Så fort chefen hade sagt det på mötet då hade all natt personal rest sig upp och gått därifrån. Tidigare har de varit sura men nu är de mer än sura, både på dagpersonalen och på chefen.

När jag berättade för D om att mamma kommer att även börja jobba nätter till hösten, då jublade hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar